Κυριακή 8 Ιουνίου 2008

Εθνικισμός απο την κουνια

Με την κατάσταση να βράζει στα Βαλκάνια, τη νέα αλλαγή συνόρων και τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, ΝΔ - ΠΑΣΟΚ αλλά και οι μεγαλοεκδότες και μεγαλοκανάλαρχες δεν έχασαν την ευκαιρία να ανασύρουν το εργαλείο αποπροσανατολισμού που χρησιμοποιούν σε τέτοιες περιπτώσεις, τον εθνικισμό. Με την «αμέριστη συμπαράσταση» των κατά καιρούς εθνικιστικών στοιχείων, χρησιμοποίησαν τους μαθητές κάποιων σχολείων για να σπείρουν για μια ακόμη φορά αυτό το δηλητήριο στις νεανικές συνειδήσεις.
Για το πώς και γιατί ο εθνικισμός καλλιεργείται στο σχολείο, μιλήσαμε με μαθητές του 2ου Λυκείου Περιστερίου και τον καθηγητή, στέλεχος του ΠΑΜΕ, Αντώνη Καλόβουλο.
Ποιον βολεύει ο εθνικισμός;
Ο εθνικισμός είναι ιδεολογία της αστικής τάξης και έχει πολλές αποχρώσεις και εκφάνσεις στη ζωή μας. Είναι η λογική του “διαίρει και βασίλευε”. Στην προκειμένη περίπτωση να «διαιρούνται», να φαγώνονται μεταξύ τους οι λαοί διαφορετικών χωρών ή οι διαφορετικές εθνότητες που κατοικούν στην ίδια χώρα, ώστε να «βασιλεύουν» οι μεγαλοεπιχειρηματίες και οι βιομήχανοι που έχουν συμφέρον να τους έχουν υποταγμένους. Δηλαδή να μη σηκώνουν κεφάλι οι εργαζόμενοι ενωμένοι και αδελφωμένοι ενάντια στις προσπάθειες των καπιταλιστών να κλέβουν τον πλούτο που παράγουν με τη δουλιά τους οι εργαζόμενοι.
Αυτοί που έχουν στα χέρια τους τις επιχειρήσεις βολεύονται με το να πιστεύει ο Ελληνας εργαζόμενος ότι εχθρός του είναι ο μετανάστης εργάτης, ώστε να μην κατεβαίνουν μαζί στο δρόμο για να διεκδικήσουν καλύτερους μισθούς από τον εργοδότη τους. Χαίρονται εάν ο Ελληνας μαθητής πιστεύει ότι δεν έχει τα ίδια δικαιώματα με το μαθητή που κατάγεται από άλλη χώρα, έτσι ώστε να μη βρεθούν ποτέ πίσω από το ίδιο πανό διεκδικώντας να μη μπουν οι εταιρείες μέσα στα σχολεία. Προσπαθούν και με αυτόν τον τρόπο το λαϊκό αλλά και το μαθητικό κίνημα να είναι “χωρισμένο”, αδύναμο, να μην αποτελεί γι’ αυτούς απειλή.
Επιδιώκουν να σπέρνουν το φόβο και την ανασφάλεια στο λαό μας για τα κυριαρχικά δικαιώματα και την ασφάλεια της χώρας μας προβάλλοντας ως εχθρούς της τους γειτονικούς λαούς. Με τον αποπροσανατολισμό αυτό, κρύβουν καλά πως το μόνο που δημιουργεί τους κινδύνους και τις εχθρότητες ανάμεσα στη χώρα μας και τις άλλες είναι οι ντόπιοι και ξένοι καπιταλιστές, που τσακώνονται μεταξύ τους για το πώς θα μοιράσουν την «πίτα» των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής. Ρόλο διαιτητή σ’ αυτό το παιχνίδι έχουν το ΝΑΤΟ και η ΕΕ. Αυτοί είναι οι πραγματικοί και οι μόνοι εχθροί των λαών.
Ταυτόχρονα όμως, οι Ελληνες επιχειρηματίες θέλουν να εκμεταλλευτούν εργαζομένους σε άλλες χώρες, «να γίνουν οι επιχειρήσεις τους πρωταγωνιστές στα Βαλκάνια» όπως διακηρύττουν δεξιά και αριστερά. Τότε τους συμφέρει να καταργήσουν τα σύνορα για να έχουν μικρότερο κόστος και μεγαλύτερο κέρδος από την πώληση των προϊόντων τους σε άλλες χώρες. Δεν τους πειράζει που χάνεται το «εθνικό στοιχείο», που το «αθάνατο ελληνικό γονίδιο» μένει άνεργο! Τότε θυμούνται ότι όλοι ζούμε στο … «πλανητικό χωριό» της γης και «δεν έχουμε διαφορές».
Εθνικισμός στις σχολικές αίθουσες…
Το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, ο τρόπος και το περιεχόμενο των μαθημάτων αλλά και το ίδιο το πνεύμα των ιστορικών εγχειριδίων που χρησιμοποιούνται, καλλιεργεί το έδαφος να περνάνε στις συνειδήσεις των μαθητών μια σειρά από εθνικιστικές αντιλήψεις. Οπως δήλωσε στον «Οδηγητή» ο Αντώνης Καλόβουλος, φιλόλογος που διδάσκει ιστορία στη Γ’ Γυμνασίου και στέλεχος του ΠΑΜΕ: «Τα περιθώρια τα αφήνει το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα και όχι μόνο περιθώρια, αφήνει και ένα συγκεχυμένο πλαίσιο στο οποίο ο καθένας μπορεί να μπολιάσει ότι τον βολεύει…» συμπληρώνοντας: «Δεν είναι ένας εθνικισμός σε σταθερή βάση, μια μόνιμη δηλαδή άποψη, αλλά ένας εθνικισμός που θα «παίζει» πότε από δω, πότε από κει, μια να υπερασπιστούμε το συμφέρον της Ελλάδας μια της ΕΕ, μια μαζί με τους αμερικάνους ιμπεριαλιστές, όπως συμφέρει κάθε φορά το σύστημα».
Ετσι δίνεται η δυνατότητα, με συγκεκριμένο σχέδιο, να χρησιμοποιούνται οι μαθητές ανάλογα με τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι μαθητές δύο δημοτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης (49ο και 50ο) που αναγκάστηκαν ύστερα από πρωτοβουλία ενός καθηγητή (χωρίς κανείς από το Υπουργείο να τον εμποδίσει) να παρελάσουν στα σύνορα Ελλάδας-ΠΓΔΜ με πλακάτ που έγραφαν «ή ταν ή επί τας»! Ενώ Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της παρέλασης, φώναξε το σύνθημα που φώναξαν και οι λοκατζήδες: «Στους Μακεδόνες ρέει αίμα ελληνικό, στα Σκόπια δεν θα δώσουμε το όνομα αυτό».
Ωστόσο, όταν ξεκίνησε να συζητιέται το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων το 1992 το εθνικιστικό κλίμα καλλιεργούνταν πολύ πιο έντονα σε σημείο μαζικά να υποχρεώνονται οι μαθητές, υπό την απειλή της “απουσίας” να κατεβαίνουν σε εθνικιστικά συλλαλητήρια και να φωνάζουν εθνικιστικά συνθήματα.
Τη χρονιά εκείνη με πρωτοβουλία του ίδιου του τότε Υπουργού Παιδείας Γιώργου Σουφλιά κυκλοφόρησε «ιστορικό» εγχειρίδιο με τίτλο «Μακεδονία, ιστορική και πολιτική» 55 σελίδων, που μοιράστηκε και διδάχθηκε σε όλους τους μαθητές. Σε αυτό «εξηγείται» γιατί μόνο οι Ελληνες έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούν το όνομα Μακεδονία την ίδια ώρα που οι διεθνείς συνθήκες που έχει υπογράψει και η χώρα μας (συνθήκη του Βουκουρεστίου 10/08/1913) συμφωνούν ότι ο γεωγραφικός χώρος της Μακεδονίας ανήκει κατά 51% στην Ελλάδα, 39% στη Σερβία (ΠΓΔΜ), 9,5% στη Βουλγαρία και 0,5% στην Αλβανία.
Το μερίδιο των ΜΜΕ
Τα ΜΜΕ έχουν συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στις εθνικιστικές αντιλήψεις που καλλιεργούνται και ανάμεσα στους μαθητές. Ολοι έχουμε παρακολουθήσει «μαραθώνιους» από πάνελ με φασιστοειδή και εθνικιστικά «στοιχεία» που ωρύονταν για το γεγονός ότι κάποιος μαθητής-παιδί οικογένειας μεταναστών που αρίστευσε στην τάξη του θα κρατούσε την ελληνική σημαία στις παρελάσεις. Oλοι αυτοί οι «Υπέρ-πατριώτες» ξεχνάνε τότε να μας πουν ότι η ιστορία των λαϊκών αγώνων έχει αποδείξει πως όποτε ο λαός μας υπερασπίστηκε την εθνική του ακεραιότητα ενάντια στους ξένους και ντόπιους εχθρούς, κάτι τύποι σαν κι αυτούς ήταν οι πρώτοι που «την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια». Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, συνεργάστηκαν με τους ξένους ή ντόπιους εχθρούς του λαού (όπως συνέβη με την αμερικανοκίνητη Χούντα των Συνταγματαρχών στην εισβολή και κατοχή της Κύπρου).
Αλλωστε και σήμερα κάνουν “τουμπεκί” (βλ. ΛΑΟΣ κλπ) όταν ο πραγματικός εχθρός των λαών, οι ιμπεριαλιστές και το ΝΑΤΟ κάνουν κάθε μέρα τσιφλίκι τους τα λιμάνια και το έδαφος της χώρας μας για να πραγματοποιήσουν, με τη βοήθεια και των ελληνικών στρατευμάτων, τις επιθέσεις και τους βομβαρδισμούς τους ενάντια στους λαούς που αγωνίζονται, απειλώντας το ίδιο το μέλλον της χώρας μας.
Ποιος τελικά μας κλέβει τις δουλειές;
Την ίδια ώρα όλοι αυτοί παλεύουν να μας πείσουν ότι οι μετανάστες που εργάζονται στη χώρα μας «μας τρώνε της δουλιές» και πως «οι μετανάστες είναι αυτοί που κάνουν όλα τα εγκλήματα στη χώρα». Αφ’ ενός το δεύτερο δεν αποδεικνύεται από τις στατιστικές της Αστυνομίας. Αφ’ ετέρου κανείς από αυτούς δεν μας λέει ποιος είναι αυτός που επιτρέπει στις ξένες επιχειρήσεις να αφήνουν χιλιάδες εργάτες άνεργους στη χώρα μας και να την “κάνουν” για βαλκανικές και άλλες χώρες, όπου μπορούν με το ελάχιστο δυνατό μεροκάματο να εκμεταλλεύονται τους εκεί εργαζομένους.
Δεν είναι οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, η πολιτική της ΕΕ που αφήνει τους επιχειρηματίες να αλωνίζουν μέσα και έξω από τη χώρα; Αλλωστε με την απειλή ότι θα «πάρουν τις επιχειρήσεις τους και θα φύγουν» ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, έχουν «χαρίσει» στους Ελληνες καπιταλιστές, εκατομμύρια ευρώ μέσω φοροαπαλλαγών, φέρνοντας τα ταμεία των εργαζομένων στη σημερινή άθλια κατάσταση.

http://www.odigitis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Νικόλας Άσιμος

Νικόλας Άσιμος
"Ελπίζω κάποτε ν' ακουστώ μέσα στο φαλημέντο του κόσμου..."